Exposició “Uganda. Àfrica en estat pur, refugi de goril·les”

cartell Uganda

L’exposició fotogràfica ‘Uganda. Àfrica en estat pur, refugi de goril·les’, de Joan Valldeperas

L’autor de l’exposició va viatjar al país africà a visitar un amic de joventut, enginyer d’aigües, que estava treballant en el país en un projecte europeu. Des de Kampala, i al volant d’un 4×4, van travessar tot el país durant dies, fins arribar al Sud, a la selva impenetrable de Bwindi, lloc on viuen en llibertat els pocs goril·les que queden al món, uns 1.000, ara protegits.

Segons ens explica el propi Joan Valldeperas, “la sensació de llibertat, juntament amb un cert risc, per aquells camps africans de Déu és indescriptible, tant en la part humana com animal o del paisatge, tot en estat pur. A Bwindi ens van rebre els ràngers que matxet en mà ens varen endinsar per aquell bosc immens, plujós, nuvolós, costerut, enfangat, terriblement dens, durant unes 8 hores fins a topar-nos amb una família de goril·les (no era gens segur trobar-los perquè són nòmades); la sensació d’aquella trobada no es pot descriure”.

L’exposició, és un recull fotogràfic que intenta reflectir la gran quantitat de sensacions de tota mena que va copsar en Joan Valldeperas, cercant una fotografia fresca, directa, intentant en un clic aturar una mil·lèsima part de tota aquella immensitat.

IMG_6090 IMG_6081 IMG_6074