L’exposició “Retorn als orígens: viatge a la vall de l’Omo”

(Cartell_exposició_Retorn_origens)

“L’exposició “Retorn als orígens: viatge a la vall de l’Omo” és el reportatge fotogràfic d’un fragment d’Àfrica que encara existeix però que està desapareixent molt ràpidament. Al sud d’Etiòpia, a tocar amb les fronteres de Kenya i de Sudan del Sud, a la Vall de l’Omo, trobem ètnies molt diferent entre elles, tot i que geogràficament molt pròximes entre si. L’exposició és un reportatge fotogràfic del viatge que van fer a a la zona l’Enric Vilagrosa i la Celia López, coautors del blog de viatges www.quadernsdebitacola.com. Es mostra el dia a dia i els rituals ancestrals de quatre ètnies: els suri (centrada en aquests primers), els hamer, els arbore i els dassanech. Es pretén donar testimoni d’una forma de vida que, a tan sols unes hores de vol de casa, dista molt de l’occidental. Un al·legat a la diversitat humana que parteix, justament, d’una de les zones on es concentren alguns dels jaciments paleontològics més importants del món i que permetran al visitant de l’exposició fer un viatge de retorn als orígens.”